søndag den 11. februar 2018

Suppe med kylling, linser og grøntsager



Denne her suppe er simpelthen så lækker, og så nem at lave. Min mand er desværre bare ikke den store fan af supper, der er få slags han gider at spise, så jeg får mest suppe når han ikke er hjemme. Denne suppe er fin at fryse ned, så jeg plejer at fryse ned i portioner så har jeg til nem aftensmad de dage jeg er alene hjemme.

600 g kyllingunderlår
2 porre i ringe
3 fed hvidløg i tynde skiver
3 gulerødder i skiver
1/4 lille hoved hvidkål skåret i grove stimler
1 dåse hakkede tomater
2 dl røde linser
Salt
Vand ( ca. 10-12 dl)
Fedtstof

- Kyllingen krydres med salt, og brunes godt af i lidt fedtstof i en gryde. når kyllingen er brunet tages den op, og porre og hvidløg svitses et par minutter. Kyllingen puttes tilbage i gryden, og hakkede tomater + vand tilsættes , der skal være vand nok til at dække kyllingen.

- Lad det småkoge i ca. 1 time.

- Kyllingen tages op af suppen, og lægges til afkøling.

- Gulerødder og linser tilsættes, og suppen koger i ca. 20 minutter. Imens plukkes kyllingkødet af benene.

- Kyllingkød og hvidkål tilsættes, og suppen simre ca. 5 minutter. Herefter smages suppen til med salt.

Hvis man syntes suppen er for tyk, tilsætter man bare lidt mere vand .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar