torsdag den 19. november 2015

Kartoffelsuppe


Jeg ved godt at dette ikke er hvad de fleste forbinder med kartoffelsuppe, men i min familie kalder vi den altså for det, og det er det navn jeg er vokset op med.
Kan tydeligt huske første gang jeg skulle have kartoffelsuppe hos en venindes familie da jeg var barn, er du gal jeg blev skuffet, for jeg regnede jo med den her suppe, haha .

Jeg laver stort set altid dobbeltportion, og til det bruger jeg en af de "store" dåser tomatpure`. Jeg skriver opskriften som jeg har fået den af min mor, så kan I jo bare selv gange den op som jeg gør .

2 løg ( hakket)
3/4 kg kartofler ( skrællet og skåret i halve skiver)
Salt og peber
1 tsk paprika
1 liter bouillon
250 g. hakket oksekød
3 spsk tomatpure`
Fedtstof

Hakket persille til at drysse med ved servering.



- Svits løgene i lidt fedtstof.

- Tilsæt kartofler, paprika og bouillon , og lad det simre under låg i 15-20 minutter til kartoflerne begynder at blive møre.

- Kødet brunes på en pande og tilsættes suppen sammen med tomatpure`. Lad suppen simre videre i 15-20 minutter igen.

- Smag til med salt/peber. ( Hvis man ønsker en lidt tykkere suppe, kan man også jævne den lidt)

- Server suppen med et drys af hakket persille, og evt med lidt lækkert brød til :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar