mandag den 9. juli 2012

Mojo sauce




Må altså nok erkende vi er blevet MEGET forfaldne til mojo sauce, efter vi var på Lanzarote.. Det smager simpelthen SÅ fantastisk, er let at lave, og kan bruges til et hav af forskellige ting. Vi bruger det til både fisk, svinekød, oksekød, fjerkræ og ovnstegte kartofler.. Som med så mange andre ting, så kan man jo lave den på et hav af forskellige måder, og i min googlen efter en opskrift fandt jeg ikke en hvor jeg tænkte YES, så jeg laver den efter hvordan VI mener den skal smage.. Dernæst er opskriften jo også anderledes alt efter hvor i verden man nu får den , ja bare på Lanzarote varierer den afsindig meget fra restaurant til restaurant.. Men her er mit bud på den, og sådan som vi syntes den skal smage :-)

Mojo sauce:

4 røde peberfrugter
3 store fed hvidløg
½ tsk. stødt chili
1 tsk spidskommen
Olie ( 2-3 spsk sådan ca. tilsæt lidt ad gangen)
salt

- Peberfrugterne skæres ud i 4 stykker hver, og de hvide membraner og kerne fjernes. Peberfrugterne puttes herefter på en bageplade og i ovnen ved fuld skrald og med grillfunktionen sat til. Husk at holde øje med dem inde i ovnen.

- Når peberfrugterne begynder at blive sorte på overfladen, tages de ud og smides i en frysepose der foldes sammen.

- Efter lidt tid når peberfrugterne er kølet ned, tages de ud af posen, og skindet kan nu let fjernes.

- Alle ingredienserne pånær salt puttes i en blender og køres godt sammen, eller en skål og derefter tur med en stavblender.

- Smages til med salt, og er nu klar til servering.

2 kommentarer:

  1. Jeg prøvede din opskrift i denne uge, og den er rigtig lækker (omend jeg måske fik brugt lidt for meget hvidløg). Godt nok er manden ikke helt enig, men jeg tror jeg vil prøve at smugle den ind i nogle flere retter uden han opdager det :-)
    Tak for inspirationen - har villet prøve det længe, men fik først sparket efter du bloggede om det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, en af gangene jeg lavede det, kom jeg også til at putte liiig erigeligt hvidløg i, men min kæreste blev nærmest bare mere begejstret, mens jeg sad og var lidt "sart" :-)

      Dejligt at høre jeg har fået dig til at få det afprøvet, det er virkelig blevet et hit herhjemme, og er jo et super sundt alternativ til andet sovs/dip.. Hehe, ja du må se om du kan snige det ind i maden, og på den måde få ham omvendt :-)

      Slet